Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

Το ταξίδι της Γ τάξης ξεκίνησε...

...και θα προσπαθήσουμε να περάσουμε όσο πιο όμορφα μπορούμε.

Μέσα από το μάθημα των εικαστικών προσπαθήσαμε να απεικονίσουμε όσο πιο καλά μπορούμε το στόχο που έχουμε σαν ομάδα. 

Να μάθουμε να συνεργαζόμαστε.

Μιλήσαμε για τα μορφικά στοιχεία που χρησιμοποιεί ένας ζωγράφος προκειμένου να φτιάξει όλες τις μορφές που θέλει..

Χωριστήκαμε σε ομάδες,πήραμε μαρκαδόρους, ξυλομπογιές τέμπερες και αρχίσαμε...




...το ονομάσαμε..

 ...ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ...
και θα είναι ο οδηγός μας τη φετινή χρονιά.

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

"Ταξιδεύοντας" 2 - Γιατί project και τι σκοπεύουμε να κάνουμε;

1. Οι μαθητές χρησιμοποιούν ευρεία γκάμα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων

2. Απαιτούνται ανώτερες μορφές μάθησης και νοητικές δεξιότητες,

για παράδειγμα...
Δημιουργικότητα
Πλάγια σκέψη

Ανάλυση
Σύνθεση



Αξιολόγηση

Αυτοπειθαρχία






project:"Παραμύθι μύθι μύθι το κουκί και το ...ποντίκι" - Ετικέτα Ποιότητας eTwinning

Στο πλαίσιο του "eTwinnining National" και για τη σχολική χρονιά 2014-2015, συνεργαστήκαμε, δύο σχολεία με τέσσερα τμήματα.

Οι μαθητές των Β1 και Β3 του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου και των Α΄και Β΄τάξεων του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής.


Παρουσιάσαμε τα αγαπημένα μας παραμύθια με ένα διαφορετικό πιο σύγχρονο, αλλά όχι απαραίτητα και πιο αποτελεσματικό τρόπο, τα ψηφιακά μέσα. 

Κατά τη διάρκεια του έργου δημιουργήσαμε τα δικά μας παραμύθια, τα δημοσιεύσαμε σε ψηφιακή μορφή, ασχοληθήκαμε με τη μελέτη των αφηγηματικών μορφών και με την εικαστική απόδοση των παραμυθιών. Οι ΤΠΕ διευκόλυναν τη συνεργασία των δυο σχολείων και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.


Μετά λοιπόν από μια σχολική χρονιά προσπαθειών....και αποτελέσματος...
...λάβαμε από την υπηρεσία etwinning το εξής μήνυμα:

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

"Ταξιδεύοντας" 1 - Εν αρχή…

Η συνεργασία μας ξεκίνησε μετά τη θέαση του παρακάτω βίντεο.
Αναφέρεται σε μια αποικία άλμπατρος, σε ένα νησί στο Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό.
Το βίντεο λοιπόν, περιγράφει, αφηγείται, δείχνει και «πονάει». Οι εικόνες που θα παρακολουθήσετε δεν έχουν προβολείς, δεν παρουσιάζουν διάσημους, είναι σκληρές, αλλά τις μεταφέρουμε εδώ, γιατί απλά είναι αληθινές.



Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Ξεκινάμε....το "Ταξίδι"

Μια νέα χρονιά ξεκίνησε γεμάτη αισιοδοξία ,χαμόγελα και ελπίδα...


Ξεκινήσαμε την ενότητα της ΓΛΩΣΣΑΣ :
Ας γνωριστούμε καλύτερα...
Αποφασίσαμε να καταγράψουμε πληροφορίες για τον εαυτό μας. 

Πήρε ο καθένας μας ενα μικρό χαρτόνι και γράψαμε πράγματα που μας αρέσουν και κάποια χαρακτηριστικά μας. 

Ενας μαθητής αναλαμβάνει να τα συγκεντρώσει και το παιχνίδι ξεκινά:

Διαβάζουμε μεγαλόφωνα το κείμενο και αναρωτιόμαστε - προβληματιζόμαστε,  σε ποιον ανήκει..
"Ποιανού ειναι το χαρτόνι;" 

Στόχοι:
  • Μαθαίνω να συστήνομαι
  • Δημιουργώ προϋποθέσεις για σχέσεις συνεργασίας
  • Εξοικειώνομαι επικοινωνιακά με τη χρήση των ρημάτων είμαι και έχω.

Φτιάξαμε επίσης ο καθένας μας ένα αίνιγμα για τον εαυτό μας και το τοποθετήσαμε στο ταμπλό της τάξης.

Τελειώσαμε τη μερα με την αφίσα της Γ τάξης.

Ξεκινάμε ....το ταξίδι.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Καλό καλοκαίρι

Οι μαθητές της Β τάξης σας εύχονται μέσα από τις ζωγραφιές τους ένα καλό, 
χαρούμενο, αισιόδοξο καλοκαίρι.

Χρησιμοποιήσαμε υλικά που είχαμε φέρει στην τάξη τη φετινή χρονιά.

Μια χρονιά γεμάτη όμορφα παραμύθια,ωραίες στιγμές,
πολλά συναισθήματα, έφτασε στο τέλος της...
                       

      ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ







Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Ένα πρόγραμμα για τους λύκους

Την εβδομάδα που πέρασε η Β τάξη υλοποίησε ένα πρόγραμμα για τους λύκους.

Αφορμή ήταν το μάθημα της Μελέτης στην ενότητα για τα ΖΩΑ.  


1η Μέρα
Οι μαθητές κατέγραψαν πληροφορίες και τις έφεραν στην τάξη. Ενθαρρύνθηκαν να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν απόψεις.

Μετά την αφήγηση του παραμυθιού "Ο Πέτρος και ο λύκος", σχολιάσαμε πως ταιριάζει το κάθε μουσικό όργανο με τους ήρωες του παραμυθιού.

Οι μαθητές διατύπωσαν υποθέσεις με βάση τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους. Ακολούθησαν δύο πολύ καλά ερωτήματα: 
  • Tι ξέρουμε για τους λύκους;
  • Ο λύκος είναι πράγματι κακός;
Αυτά ολοκληρώθηκαν την πρώτη ημέρα. Υπήρχε κι επόμενη όμως!!!

2η Μέρα
Ξεκινήσαμε με παιχνίδι. Ένας μαθητής υποδύεται το λύκο και οι υπόλοιποι μαθητές κάνουν ερωτήσεις.
-Πες μας λύκε...
  • Τι σου αρέσει να τρως; 
  • Τι κάνεις όταν δε βρίσκεις τροφή; 
  • Αγαπάς τα παιδιά;







3η Μέρα
Συνεχίσαμε με παραμύθια για καλούς λύκους: 

  • "O λύκος που έγινε μάγειρας" 

(είχαμε φέρει συνταγές και υλικά για το μάθημα της Μελέτης και τα διαβάσαμε).
  • "Τα τρία μικρά λυκάκια"
  • "Εγώ, ο πιο όμορφος".


Είπαμε παροιμίες για λύκους και διασκεδάσαμε με γλωσσικά παιχνίδια : 

ΠΕΙΝΑΩ ΣΑΝ ΛΥΚΟΣ..




ΣΤΟΧΟΣ:
Οι μαθητές να ανιχνεύσουν τις αντιλήψεις που εκφράζονται μέσα από τα παραμύθια για τους λύκους.

4η Μέρα
Γι αυτό...
Επισκεφτήκαμε τη βιβλιοθήκη του δήμου ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ όπου μας ξενάγησαν στο χώρο και αναζητήσαμε παραμύθια με λύκους. Η συγγραφέας, κ. Β. Χατζηγιάννη μας διηγήθηκε το δικό της παραμύθι το οποίο μας άρεσε πολύ.

5η Μέρα
Φέτος ταξιδέψαμε σε μια χρονιά που ακούσαμε, διαβάσαμε αλλά και γράψαμε αρκετά παραμύθια. Αποφασίσαμε λοιπόν, ο καθένας από εμάς να βάλει τη φαντασία του και να γράψει μια μικρή τελευταία ιστορία με λύκους άγριους,καλούς, όμορφους, διαφορετικούς..








Και ζήσανε οι λύκοι καλά,  αλλά κι εμείς ακόμα καλύτερα ..

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Μεταμορφώσαμε ένα δέντρο

Ξεκινήσαμε την ενότητα στο μάθημα της Μελέτης για τα "ΦΥΤΑ".


Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν και να σχολιάσουν τις φωτογραφίες του βιβλίου συνδέοντας τες με προσωπικά βιώματα.
Στόχοι του μαθήματος, οι μαθητές:

  • Να γνωρίσουν τα είδη των φυτών και να τα 
  • ταξινομήσουν σε δέντρα, πόες, θάμνους καθώς και σε φυλλοβόλα και αειθαλή. 
Εντοπίσαμε τις διάφορες κατηγορίες φυτών (λαχανικά,φρούτα,δημητριακά,αρωματικά φυτά) αρκετά από αυτά τα φέραμε στην τάξη.


Στη συνέχεια και στην αίθουσα εκδηλώσεων διαβάσαμε τα παραμύθια "Ο γίγαντας πανσές και η Φεγγαρένια" και το "Πρώτο λουλούδι". Αναζητήσαμε τραγούδια με θέμα κάποιο φυτό. Μας άρεσε πολύ το "Μήλο μου κόκκινο" και το "Μενεξέδες και ζουμπούλια".

Είπαμε πως τα φυτά είναι πηγή έμπνευσης και για τους κλασικούς συνθέτες και ακούγοντας το Βαλς των λουλουδιών ζωγραφίσαμε και στολίζαμε το δέντρο της τάξης. 

Το μεταμορφώσαμε σε ένα δέντρο που...



 ...μύριζε όμορφα με ρίγανη, θυμάρι, μαϊντανό,δυόσμο, άνηθο και δεντρολίβανο.
Πλημμύρισε η αίθουσα με μυρωδιές της ελληνικής φύσης.

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Αισιοδοξία Γέλιο Αγκαλιά Παιδί Ηρεμία...

Τη φετινή χρονιά οι Α και Β τάξεις υλοποιήσαμε ένα Σχέδιο Δράσης για τα συναισθήματα. 

Στόχοι του Σχεδίου ήταν, οι μαθητές:
  • Να εκφράζουν τα συναισθήματα τους, 
  • να οικοδομούν - δημιουργούν υγιείς σχέσεις, 
  • να διαχειρίζονται - ελέγχουν τα αρνητικά συναισθήματα, 
  • να καλλιεργήσουν τις κοινωνικές σχέσεις και φυσικά 
  • να συνεργάζονται.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε άλλη μια συνεργατική δράση με το πιο όμορφο συναίσθημα που είναι η αγάπη. 
Δημιουργήσαμε την 
ακροστιχίδα της αγάπης.
Αισιοδοξία
Γέλιο
Αγκαλιά
Παιδί 
Ηρεμία



 Διαβάσαμε τα βιβλία:

Σημασία έχει η αγάπη, 
Μοιράζομαι σημαίνει ευτυχία





Ως επισφράγισμα της δράσης μας, "δανειστήκαμε " την ιδέα της Δ τάξης "Επανακυκλώνουμε" και αποφασίσαμε να φτιάξουμε την κασετίνα της ΑΓΑΠΗΣ. 

Ζωγραφίσαμε πάνω στα πανιά από τις τέντες, τα τοποθετήσαμε μέσα στα κουτιά, προσθέσαμε τα σχετικά κορδόνια και και οι κασετίνες ήταν έτοιμες.
Τραγουδήσαμε και καταλήξαμε, ότι αυτό που μένει στις καρδιές μας και τις κρατάει ζεστές, είναι η ...
αγάπη

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Αν - ήσυχα Νέα 2

Αφορμή ...οι ίδιοι οι μαθητές.
Αποφάσισαν ότι ήθελαν να φτιάξουμε και δεύτερο τεύχος μιας και έχουν εξοικειωθεί με τις εφημερίδες και το περιεχόμενο τους.
Επιλέξαμε:

  • Επαγγέλματα που έχουν χαθεί
  • Όμορφοι τόποι της πατρίδας μας
  • Παιχνίδια από τα παλιά χρόνια
  • Αινίγματα -Πληροφορίες για τα ζώα
...κι αφήσαμε την τελευταία σελίδα για να γράψουμε ευχές για το καλοκαίρι που πλησιάζει!




 Η εφημερίδα μας ήταν πάλι σε μορφή zine στο πλαίσιο της συνεργασίας των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.