Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Από τα παλιά τα χρόνια μέχρι σήμερα και... χωρίς καλώδια


Διαβάσαμε τα παιχνίδια από τα παλιά χρόνια που μας πρότεινε το βιβλίο της Γλώσσας και στη συνέχεια συλλέξαμε πληροφορίες από γονείς, παππούδες και γιαγιάδες.
Τα καταγράψαμε στην εφημερίδα της τάξης. 


Μερικά από αυτά ήταν το εφτάπτεροαμάδεςμπερλίνακουτσόσκοινάκι.

Αποφασίσαμε λοιπόν να αφιερώσουμε τη σημερινή μέρα σε παιχνίδια. Βγήκαμε στο προαύλιο και παίξαμε:
  • Μικρή Ελένη
  • Περνά περνά η μέλισσα
  • Κουτσό
  • Λύκε λύκε είσαι εδώ
  • Αγαλματάκια
Συνεχίσαμε τη δράση μας, στην αίθουσα εκδηλώσεων και ξεκινήσαμε με το "χαλασμένο τηλέφωνο" που γελάσαμε πολύ και ακολούθησαν παιχνίδια που οι μαθητές είχαν φέρει από το σπίτι τους.
Περάσαμε όμορφα και μάθαμε ότι μόνο αν τηρούμε τους κανόνες, μπορεί ένα παιχνίδι να είναι διασκεδαστικό για όλους







Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Για να γελάσουμε ...Δημιουργούμε, Φανταζόμαστε, Ξεπερνάμε τα όρια...που οι μεγάλοι έχουν!


Στο μάθημα της Γλώσσας ξεκινήσαμε την ενότητα που είχε τίτλο 

"Για να Γελάσουμε".

Στόχος:  Η εξοικείωση με χιουμοριστικά κείμενα και τρόπους παραγωγής του αστείου.


Διαβάσαμε το κείμενο του Τζιάνι Ροντάρι που γίνεται αναφορά στο κλασικό παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας όπου τα παιδιά κατανοούν πώς το λάθος προκαλεί γέλιο.


Ακολούθησε η παραγωγή ενός "ανάποδου" παραμυθιού από τους μαθητές που είχε σαν στόχο να καλλιεργήσει τον προφορικό και γραπτό λόγο αλλά και τη φαντασία τους.

Βασικοί ήρωες....η καμηλοπάρδαλη ,ο πελεκάνος και η χρυσομαλλούσα!

Και......
Η χρυσομαλλούσα Λίζα
Σ' ένα μικρό, κοκκινόσκεπο, αστείο, όμορφο σπιτάκι, ζούσε η χρυσομαλλούσα Λίζα.

Δίπλα της είχε πάντα ένα μικρό πελεκάνο. 

Έμπαιναν στην αμαξά τους και πήγαιναν βόλτα στο δάσος. 

Εκεί συνάντησαν τον Πινόκιο μαζί με μια καμηλοπάρδαλη. 

Είπε ότι έφυγε από τον πατέρα του, για να πάει στο σχολείο. 

Έλεγε όμως πάλι ψέματα και μεγάλωνε ο λαιμός της καμηλοπάρδαλης. 
Ο πελεκάνος που είχε πάντα
η χρυσομαλλούσα Λίζα μαζί της
Το κοκκινόσκεπο σπιτάκι της 
χρυσομαλλούσας Λίζας, 

που είχε πάντα μαζί της τον πελεκάνο  
της απέναντι φωτογραφίας.

Αποφάσισαν να γυρίσουν όλοι μαζί πίσω.

Πιο κάτω συνάντησαν την Κοκκινοσκουφίτσα κι έκλαιγε, γιατί δεν έβρισκε το φίλο της το λύκο. 

Ο λύκος την είχε αφήσει μέρες μόνη της γιατί έπαιζε με τα 3 γουρουνάκια. 

Σκέφτηκαν να την πάρουν μαζί τους στην άμαξα, αλλά ξαφνικά ήρθε τρέχοντας ένας νάνος που είχε βρει το γοβάκι της Σταχτοπούτας. 
Η Κοκκινοσκουφίτσα που
έκλαιγε επειδή έχασε το
φίλο της το λύκο.

Η καμηλοπάρδαλη που
ήταν μαζί με τον Πινόκιο
και κάθε φορά που έλεγε
ψέματα αυτός, μεγάλωνε
ο λαιμός της. 

Αποφάσισαν να μείνουν για πάντα μαζί και ο Πινόκιο να μην πει ξανά ψέματα. 

Η καμηλοπάρδαλη ήταν πλέον χαρούμενη. 

Ήταν μια όμορφη, αξέχαστη μέρα για όλους.








Η άμαξα που πήγαιναν βόλτα στο δάσος. 
Στιγμιότυπο από τη στιγμή που ο πελεκάνος και η καμηλoπάρδαλη
έχουν επιβιβαστεί στην άμαξα.

και οι μαθητές το εικονογράφησαν

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Α+Β τάξεις - Συν-γράφουμε ...ξανά!

12ο Δ.Σ. Ζωγράφου και 14ο Ηρακλείου Αττικής συν-γράφουμε ξανά... Αυτή τη φορά όλη η εργασία έγινε ψηφιακά με τη χρήση του storybird.


Στο 12ο Δ.Σ. Ζωγράφου οι μαθητές του Β1 ξεκινήσαμε το παραμύθι μας...
                           

Στο 14ο Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής οι μαθητές της Β΄τάξης συνέχισαν ...

Το ίδιο ακολούθησε και με τα άλλα δυο τμήματα. Η Α΄τάξη του 14ου Δ.Σ. Ηρακλείου Αττικής ξεκίνησε την ιστορία και το Β3 τμήμα του 12ου Δ.Σ. Ζωγράφου την ολοκλήρωσε.

Τα παραμύθια μας δημοσιεύτηκαν ....κλικ και καλή ανάγνωση!

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Γιορτή της Μητέρας - Ιστορικά...

Η Αρχαία Ελλάδα είναι η πρωταρχική πηγή αναφοράς στην "γιορτή της μητέρας". Ήταν γιορτή της άνοιξης όπου λατρευόταν η Γαία, η μητέρα Γη, μητέρα όλων των θεών και των ανθρώπων. Αργότερα την αντικατέστησε η κόρη της η Ρέα η σύζυγος του Κρόνου, μητέρα του Δία και θεά της γονιμότητας. 


 Μία νεότερη εκδοχή ήταν η αποκαλούμενη "Mothering Sunday", που μας μεταφέρει στην Αγγλία του 1600. Αυτή η μέρα γιορταζόταν την 4η Κυριακή της Σαρακοστής προς τιμή όλων των μητέρων της Αγγλίας. Κατά την διάρκεια αυτής της μέρας, οι υπηρέτες που έμεναν στα σπίτια των αφεντικών τους έπαιρναν μία μέρα άδεια για να επιστρέψουν στα σπίτια τους και να περάσουν την ημέρα με τις μητέρες τους.

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Ένα λουλούδι για τη μαμά που γιορτάζει

Γιορτάζουμε τη μητέρα τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. 

Με ένα λουλούδι, μια αγκαλιά, ένα φιλί, της δείχνουμε πόσο πολύ την αγαπάμε και πόσο σημαντική είναι στη ζωή μας.

Έτσι λοιπόν και εμείς αποφασίσαμε να φτιάξουμε για να της χαρίσουμε ένα χάρτινο λουλούδι.

Την ιδέα την πήραμε από το βιβλίο της Γλώσσας που μας έδινε συγκεκριμένες οδηγίες για το πως θα το φτιάξουμε. 


Δεν μείναμε όμως εκεί ...

Χρησιμοποιήσαμε τη δημιουργική φαντασία μας και συνεχίσαμε. Το χρωματίσαμε, κολλήσαμε αληθινά φύλλα από λουλούδια που είχαμε στην τάξη και γράψαμε ευχές.








Μαμά σε αγαπώ πολύ.

Είσαι υπέροχη που με φροντίζεις.


Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Α+Β τάξεις- Γλώσσα, Περιβάλλον


Στο μάθημα της Γλώσσας των Α και Β τάξεων αφού επεξεργαστήκαμε κείμενα για τη θαλάσσια χελώνα, συζητήσαμε για ζητήματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, είδαμε  σχετικά video και μιλήσαμε για την προστασία των υπό εξαφάνιση ζώων.


Ακολούθησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιας Χελώνας "ΑΡΧΕΛΩΝ".



Είναι το μοναδικό Κέντρο Διάσωσης θαλάσσιας Χελώνας στην Ελλάδα. Μελετά τρόπους προστασίας και αναλαμβάνει την περίθαλψη τραυματισμένων και άρρωστων χελώνων. 

Περίπου 50 τραυματισμένες και άρρωστες χελώνες καταφθάνουν στο Κέντρο από όλη την Ελλάδα. Οι συχνότερες αιτίες τραυματισμών είναι η εμπλοκή τους σε αλιευτικά εργαλεία και ο σκόπιμος τραυματισμός τους από ψαράδες, πρόσκρουση σε ταχύπλοα, κατάποση πλαστικών υλικών τα οποία συγχέουν με τροφή κ.ά.





Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Α,Β τάξεις - Πρωτομαγιά

...είναι η γιορτή των λουλουδιών και σύμφωνα με το έθιμο φτιάχνουμε μαγιάτικο στεφάνι και στολίζουμε με αυτό τις πόρτες των σπιτιών μας. 

Παλιότερα η κατασκευή του ήταν ολόκληρη ιεροτελεστία αφού κάθε τι πάνω σε αυτό είχε το δικό του συμβολισμό.

  • Λουλούδια ας διαλέξουμε και ρόδα και κρίνα
  • Κι ελάτε να πλέξουμε στεφάνια μ'εκείνα
  • Στον Μάη που σήμερα γιορτάζει στη γη...
Δε θέλαμε και τίποτα περισσότερο για να ξεκινήσουμε το βιωματικό κομμάτι...
Ακούσαμε το τραγούδι του Μάη και αφού συζητήσαμε για το πως νιώθουμε, επιλέξαμε μια κορδέλα που το χρώμα αντιστοιχούσε σε ένα συναίσθημα. Έχουμε προϋπηρεσία σ' αυτό άλλωστε...
Πήραμε ένα κλαδί ελιάς ως βάση για το στεφάνι μας, δέσαμε επάνω τις κορδέλες και πλέξαμε ανάμεσα τα λουλούδια.
Θέλαμε να είναι ένα διαφορετικό πρωτομαγιάτικο στεφάνι συναισθημάτων και πιστεύουμε ότι τα καταφέραμε.




Καλή Πρωτομαγιά

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Α+Β τάξεις - Η δική μας αφίσα και η ιστορία της.

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων,
με αφορμή την ημέρα γέννησης του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Κάτι τέτοιες ημερομηνίες με τις αφιερώσεις τους,  μας δίνουν την αφορμή να δράσουμε, λοιπόν...

Έτσι...

Οι Α και Β τάξεις μιλήσαμε για τη ζωή του Άντερσεν και διαβάσαμε γνωστά αγαπημένα μας, παραμύθια. Στη συνέχεια ενεργοποιήσαμε τον σχετικό εξοπλισμό εικονοποίησης ιδέας και υλοποίησης σκέψης. 

Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία και στην έκφραση των συναισθημάτων, ξέρετε.  


Επειδή λοιπόν μέσα από τα παραμύθια μπορούμε να ζήσουμε άλλους χαρακτήρες, να βιώσουμε μαγικές καταστάσεις, να πραγματοποιήσουμε φαντασίες ή να φανταστούμε πραγματικότητες... παρεμπιπτόντως, κάποιος παλιός ζωγράφος έλεγε πως... "ό,τι μπορούμε να το φανταστούμε, είναι πραγματικό",...και επειδή όλα τα προηγούμενα "τελικά ισχύουν, αναλάβαμε τα ειδικά εργαλεία παιδικής έκφρασης...

Με χάρακες, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, παιδική διάθεση, παραμυθένια όρεξη, αυθεντική αισιοδοξία...

 ...σχεδιάσαμε τη δική μας αφίσα, ταξιδεύοντας με το νου.
Άλλωστε ένα βιβλίο μας ταξιδεύει όπως κι ένα καράβι, 
έτσι δεν είναι;