Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Το δικό μας ποίημα!


Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού καθώς και Παγκόσμια  Ημέρα Ποίησης.


Η Β' και Γ' τάξη αφού διάβασαν ποιήματα και είδαν σχετικά video αποφάσισαν να κάνουν δραστηριότητες που προάγουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Δημιούργησαν μια δική τους αφίσα και έγραψαν το ''δικό τους'' ποίημα για όλα αυτά τα παιδιά που είναι γεννημένα κάπου πιο μακριά  από μας και δεν έχουν πού να κοιμηθούν, δεν ξέρουν πού να πάνε....

Εγώ ένα τόσο δα παιδάκι, ένα προσφυγάκι 
κάηκε το σπίτι του,
δεν έχει πού να ζεσταθεί
ψάχνει λίγο ζεστό ψωμί,
μια ζεστή γωνιά για να κοιμηθεί.
Όλοι μαζί με μια φωνή
σας ευχόμαστε καλύτερη ζωή με γιορτή και
χωρίς πόνο στην ψυχή...

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Φυσική Αγωγή - Απόκριες, Γαϊτανάκι & όχι μόνο....

Το γαϊτανάκι, ανήκει στα παραδοσιακά έθιμα της αποκριάς. 
Περισσότερες πληροφορίες για την ετυμολογία της λέξης, από που προήλθε, πως παίζεται και τι συμβολίζει, μπορείτε να διαβάσετε εδώ: ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ & ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ.

Στο σχολείο μας  είχε κατασκευαστεί από πέρσι ένα γαϊτανάκι και μάλιστα ένα γαϊτανάκι με ... θέμα, συγκεκριμένο "Το Γαϊτανάκι το Συναισθημάτων". Δείτε σχετικά:

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Ταξιδεύοντας - Φτάσαμε στην Κρήτη

Ιστορικά...

Μινωικός Πολιτισμός
Ένας σημαντικός πολιτισμός αναπτύχθηκε στην Κρήτη και από το όνομα των βασιλιάδων της, ονομάστηκε Μινωικός.

Οι  πόλεις "κέντρα" ήταν η Κνωσός,
η Φαιστός, τα Μάλια και η Ζάκρος
Το λαμπρό ανάκτορο της Κνωσού σύμφωνα με την παράδοση, ήταν έργο του μυθικού Αθηναίου αρχιτέκτονα Δαίδαλου. Έμοιαζε με μικρή πολιτεία. Είχε πολλά κτίρια, δρόμους, πλατείες, ναούς, θέατρα. Γύρω από το παλάτι είχαν τα εργαστήρια τους οι τεχνίτες, ζωγράφοι, ξυλουργοί. Ήταν πολύπλοκο, πραγματικός λαβύρινθος.

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Ταξιδεύοντας - Η Ναυσικά και το μυστικό του tree mail

Η σέλφι της Βαρβάρας 

...της κουμπάρας...
Είχαμε μείνει με τις απορίες που μας δημιούργησε η Βαρβάρα. Τι εννοούσε;
Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι συνέβαινε. 

Τα ερωτήματα έμειναν, αλλά κι ένας άγνωστος όρος μπήκε στη σκέψη μας... 
tree mail;
...εμείς ξέρουμε το email, τώρα ακούμε για tree mail!


Ποια είναι η κουμπάρα της;
Η ώρα πέρασε. Όπως και η μέρα. Ήταν Παρασκευή. 

Δευτέρα 7 Μαρτίου...
Ξεκίνησε η βδομάδα, ξεκινήσαμε κι εμείς τη "Γλώσσα".

Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Ταξιδεύοντας στο νησί του Ηφαίστου - Στη Λήμνο

ΙΣΤΟΡΙΚΑ
Η Λήμνος βρίσκεται στο Βόρειο Αιγαίο, στο Θρακικό πέλαγος. 

Πρωτεύουσα και κύριο λιμάνι είναι η Μύρινα, που πήρε το όνομα της γυναίκας του πρώτου βασιλιά του νησιού.

Η ανάπτυξη της μεταλλουργίας, από τους παλαιότερους κάτοικους του νησιού, αποδόθηκε στο θεό 'Ήφαιστο.


Αποτέλεσε, λόγω γεωγραφικής θέσης,  σταυροδρόμι αρχαίων πολιτισμών.


Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Γ & Δ + Στ ..συν-γράφουμε


Δεν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιούμε διάφορες κατασκευές για να ενισχύσουμε το ομαδικό πνεύμα, τη συνεργασία, το συντονισμό, έννοιες που όταν εφαρμόζονται πετυχαίνουν εξαιρετικές αλλαγές, αποτελέσματα. 

Αυτά λοιπόν τα αποτελέσματα, αλλά και οι διαδικασίες επίτευξής τους,  αλλάζουν τις "δομές" σε μια μαθητική αίθουσα. Όχι προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο, αλλά προς το διαφορετικό. 

Με τις "μηχανές" αυτές δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές να αναλάβουν ηγετικό ή άλλο ρόλο, να αναδείξουν δεξιότητες, να μάθουν να συντονίζονται με άλλα μέλη της ομάδας σε κοινό στόχο.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Το ηλιακό και φανταστικό μας λεωφορείο


Με αφορμή το ποίημα της Γλώσσας ''Το ηλιακό λεωφορείο'', που είναι μια σύνθεση εικόνων του πραγματικού και του φανταστικού κόσμου... 


....συνεργαστήκαμε και κατασκευάσαμε το δικό μας ''Λεωφορείο της φαντασίας''. 

Τίτλος έργου:To λεωφορείο της φαντασίας. 


Ημερομηνία κατασκευής:3 Μαρτίου 2016 

Εμπνευστές - Δημιουργοί: Οι μαθητές της Γ τάξης του 14 Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Αττικής. 


Υλικά : χαρτόκουτο, καλαμάκια, καπάκια, κομμάτια τέντας, κιμωλίες, μαρκαδόροι και φυσικά... η φαντασία μας. 

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ομώνυμο τραγούδι, φωτογραφίσαμε στην αυλή του σχολείου μας το εξαιρετικό μας λεωφορείο, χαμογελάσαμε πολύ και περάσαμε όμορφα!!!!

Θα πρέπει να αναφέρουμε κάτι εδώ που συνέβη στη διάρκεια του σχεδιασμού και της κατασκευής του φανταστικού μας λεωφορείου... Κάτι φανταστικό, ασυνήθιστο, κάτι ξαφνικό...

Εκεί λοιπόν που ο δημιουργικός πυρετός είχε φτάσει στο μέγιστο σημείο, μπήκε από το παράθυρο της αίθουσάς μας, ένα πουλί. Μια κουκουβάγια! 

Ξέρετε οι κουκουβάγιες πετούν αθόρυβα και κανείς μας δεν την κατάλαβε. Την είδαμε όταν σταμάτησε πάνω στο λεωφορείο μας. Πρέπει να ήταν κουρασμένη γιατί βαριανάσαινε. 

Την ρωτήσαμε ποια είναι, τι θέλει, πώς και πέρασε από την τάξη μας...

Αποκρίθηκε πως δεν προλαβαίνει να μας εξηγήσει και πολλά πράγματα. 

Μας είπε ότι τη λένε Βαρβάρα, και πως έχει να κάνει μ' ένα tree mail. Θα μας εξηγήσει η κουμπάρα της είπε, ...κι έφυγε τόσο ξαφνικά κι αθόρυβα, όσο ήρθε... 

Κάτι παιχνίδια που κάνει η φαντασία καμιά φορά, όταν μπεις στον κόσμο της!!!

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Κατασκευάζουμε - παίζουμε...

Το παιχνίδι είναι μια σταθερή αξία της παιδικής ηλικίας σε όλες τις κοινωνίες, το μέσο για την ομαλή ψυχοσωματική και πνευματική ανάπτυξη, ένα στάδιο προπαρασκευαστικό για

τη μετέπειτα ζωή του. 
Στο παιχνίδι αντικατοπτρίζονται συχνά πλευρές της πραγματικής ζωής. Οι τρόποι με τους οποίους τα παιδιά συμπεριφέρονται καθώς παίζουν απεικονίζουν συνήθως την συμπεριφορά τους στην καθημερινότητά τους γενικότερα.


Το φυσικό παιχνίδι ικανοποιεί στο παιδί ανάγκες σωματικές, ψυχικές και πνευματικές για την ανάπτυξη και βελτίωση της κινητικής δράσης και συμπεριφοράς του.

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

1 Μαρτίου.... Καλό μήνα :-)

Τα μαρτάκια μας...


... στρίψαμε άσπρη και κόκκινη κλωστή περάσαμε μια μπλε χάντρα το βάλαμε στο χέρι μας για να ευχηθούμε καλό μήνα σε όλους και να καλωσορίσουμε την άνοιξη.


Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση ο ''Μάρτης'' φοριέται κυρίως από τα παιδιά για να προστατεύει τα πρόσωπά τους από τον ήλιο.



Σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν σε στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο. 


Στις περισσότερες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια..

Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι την Ανάσταση, όπου το έδεναν πάνω στις λαμπάδες.


Το έθιμο αυτό είναι από τα αρχαία χρόνια γιατί πιστεύεται ότι στα Ελευσίνια Μυστήρια οι μύστες συνήθιζαν να δένουν μία κλωστή, την ''κροκή'' στο δεξί τους χέρι, αλλά και στο αριστερό πόδι.

Έτσι λοιπόν....